Ali hocam söyledikleriniz düşünceler hepimizin düşünceleri tüm öğretmenlerimiz bu fikirlerin somutlaştırılmasını bekliyor, yıllardır bu tür toplantı raporlarının kağıt üzerinde kalmış olmasını görmekten usandık. Üzücü olan şey şu hiçbir öğretmenin hem fikir olmadığı şeyleri uygulamaya sokup sonrada biz bir çok uzman ve öğretmenle işbirliği içinde bunları hazırladık demelerini hazmetmek olmuyor. Uzmanların teorik fikirleri biz öğretmenlerin fikirlerinden daha çok itibar görüyor olmalı ki neticede uygulamayı bizzat yapan öğretmenlerin fikirleri arka plana itiliyor. Şimdiye kadar yapılan sistem değişikliğini olumlu karşılıyoruz. Bir kaç yıl pilot uygulamalarla eksik ve arızaları tespit edip bu sorunların kaldırılması için öğretmenler hem fikir oluyorsa bunun acilen dikkate alınması gerekir. Yeni sistemin olmazsa olmazı geometrinin 9. sınıftan başlatılmasıdır. Sınıf geçme sistemine geçilirken kazara 10. sınıfta başlatılan geometri dersinin sorunlarına yamama ile çözüm üretilemez.
Temel kavramlar
Açılar
Üçgenler
Benzerlik
konularının 9. sınıfta başlatılmamasının hiçbir mantıki açıklaması yoktur.
Hüseyin hocam toplantı geometri ile iligli değil matematikle ilgiliydi demeniz, zihniyetin hala değişmediğini gösteriyor ki bu durum endişe verici. Geometri göz ardı edilerek tasarlanmış matematik müfredatında sorunlar çözülmüş olmayacak. Bu şekilde olacaksa geometri diye ayrılan bir ders olmasın ve tüm geometri konuları matematik içinde üniteler olarak dağıtılsın. Böylece geometri konuları ile matematik konuları arasındaki bağ eskiden olduğu daha sağlam kurulabilir. İyi düşünülmüş birleşik bir plan çıkarılabilir.
Biz sistemin bütününden sorumlu değiliz girdiğimiz mesul olduğumuz dersin sistem içindeki yerine ve uygulamalarına bakarız. 9. sınıfta hangi dersler okutuluyor merak eden arkadaşlarımız ekteki dokümana bakarak fikir edinebilir. (TTKB sitesinden alınmıştır)
05 Eylül 2008 Cuma 22:52 tarihinde Hüseyin Atıcı <<
hatici71@gmail.com|>>
<hatici71@gmail.com> yazdı:
hocam 27-28 ağustosta yapıldı.asya termal otelde daha önce illerde yapılmış olan çalışmaların sonucunun değerlendirilmesi yanılmıyorsam 20 ilden matematik öğretmeni arkadaşlar , özel okuldan arkadaşlar ,akademisyenler , bakanlık görevlileri , öğrenci ve veliler katıldı.
hocam yanılmıyorsam mersinde yapılan geometri dersi müfredatı ile ilgiliydi.burada sadece matematik dersi müfredatı görüşüldü.
05.09.2008 tarihinde ali ergin <matgeo06@gmail.com> yazmış: kısaca aklıma gelenler
1- Analitik geoemetri dersi 10 yada 11. sınıfta olmalı denildi ama 11 agır basmıştı ....
2- Analitik geometri dersi müfredatından vektörler ve koniklerin çıkarılması...
kurul üyesi ve bakanlık müfettişimizde dahil en azından konikler çıkarılmalı diye bir karar alınmıştı
3- 11.Sınıf geometri dersi müfredatının son konusu olan geometrik yerin 12. sınıfa alınması
4- Matematiklerin 5 saat olması
buradaki 5 saat ozellikle 9- 10. sınıf için soylendi şahsen 11-12 . sınıflara bir problem olacağını
düşünmüyorum
(Burada sayın kurul üyesi bi itirafta bulundu aslında mat 5 saat olduğunu ama kurulda ders
saatlerinden çıkan bir tartışmada kendisi bize 4 saat yeter deyip 1 saat den feraget etmiş
tartışma başka 2 ders arasında olmuş :( ....)
5- Ders kitapları eleştirldi. ( şahsen ben basılan kitapların mebce basılan en iyi kitaplar
olduğunu düşünüyorum ozellilklede 11.sınıf )
6- Geometrinin 9. sınıfta başlaması gerektiği dile getirildi.
7- Katı csimlerden düzgün 4 yüzlü- 6 yüzlü- 8 yüzlü .... müfredattan çıkarılsınn
8- Üçgende Alan geo-1 alınsın
9- 11.sınıf geometride dörtgenleri incelerken diyelimki paralelkenar ve alanı işlensin sonra diğer
dörtgene geçilsin ..
10.
11.
şimdilik bu kadar daha vardır ama aklıma gelen bunlar
hüseyın hocam ben butun yaz memlekette Kızılcahamamdaydım..
kimler katıldı bu çalıştaya biraz bilgi verirseniz sevinirim...
--
bu şehir girdap gülüm
girdapta mehtap gülüm
feleğin bir suyu var
su değil kezzap gülüm
yezidin harcı zulüm
yiğidin burcu ölüm
feleğe dayandım gülüm
öldüm de uyandım gülüm
SAKARYA
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
www.egitimokulu.com
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---